سه شنبه 20 خرداد 1393

پاشنه‌ آشیل صنعت خودروی ایران کجاست؟

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: فعال نبودن مراکز تحقیق و توسعه پاشنه آشیل صنعت خودروی کشور است.


آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اگرچه بخشی از مشکلات صنعت خودرو در سال‌های اخیر ناشی از شرایط داخلی و خارجی است اما بخشی از آن نیز به عدم فعالیت مراکز تحقیق و توسعه صنعت خودرو باز می‌گردد.


جایگاه تحقیق و توسعه در صنعت خودروی ایران
 

   وی با بیان این‌که به دلیل فعال نبودن مراکز تحقیق و توسعه تنوع خودروهای داخلی در سال‌های اخیر کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: چند مدل خودروی خاص سالیان سال است که در کشور تولید می‌شوند و به دلیل عدم توانمندی صنعت خودرو برای تولید خودروهای جدید واردات این محصول افزایش یافته است.

 

  دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته چهار تا پنج درصد پول فروش خودرو در تحقیق و توسعه هزینه می‌شود با این حال این اتفاق در ایران نمی‌افتد.

 

  وی افزود: فعال نبودن مراکز تحقیق و توسعه در حالی است که طبق سند چشم‌انداز توسعه در افق ایران 1404 باید جایگاه نخست صنعت خودرو در منطقه، رتبه پنجم در آسیا و رتبه یازدهم جهان را داشته باشیم.

 

  محبی‌نژاد با بیان این‌که برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز توسعه باید مراکز تحقیق و توسعه در صنعت خودرو فعال شود، تصریح کرد: در این زمینه همایش تحقیق و توسعه صنایع و معادن در سوم و چهارم تیرماه برگزار خواهد شد که در آن به موضوع تحقیق و توسعه در صنعت خودرو نیز پرداخته خواهد شد.

 

  وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این همایش آغازی برای فعال شدن مراکز تحقیق و توسعه در صنعت خودرو و رسیدن به اهداف بالادستی کشور در این حوزه باشد.

 

منبع: ایسنا

 

برچسب ها
با ما همراه باشید ...

 

Telegram  ّFollow us on Instagram  ّFollow us on Linked-in  Follow us on Google plus  ّFollow us on facebook

دسته بندی محصولات
عضویت در خبر نامه
ایمیل  
شماره موبایل
 
 
عضویت انصراف از عضویت
LiveZilla Live Help