شنبه 30 مرداد 1395

بررسی کامل کیا کادنزا ۲۰۱۷

کیا با ارائه نسل جدید کادنزا میخواهد خودرویی با انبوه امکانات رفاهی و ایمنی روانه بازار کند که بسیاری از افراد طبقه متوسط نیز بتوانند آن را خریداری کنند.

 

 

کیا با ارائه نسل جدید کادنزا میخواهد خودرویی با انبوه امکانات رفاهی و ایمنی روانه بازار کند که بسیاری از افراد طبقه متوسط نیز بتوانند آن را خریداری کنند.

 
 

نگرش معمولی که درباره اتومبیل های لوکس وجود دارد این است که افراد عادی امکان خرید آن را ندارند. اما کیا با ارائه نسل جدید کادنزا میخواهد این طرز فکر را تغییر داده و خودرویی با انبوه امکانات رفاهی و ایمنی روانه بازار کند که بسیاری از افراد طبقه متوسط نیز بتوانند آن را خریداری کنند.

 

 

کیا کادنزا 2017 - ۲۰۱۷ Cadenza

 

 

کادنزا محصولی است که میتوان آن را مابین سدان بزرگ و لوکس کیا K900 و سدان سایز متوسط کیا اپتیما قرار داد. هرچند کادنزای ۲۰۱۷ به بزرگی کیا K900 نیست اما کاملا از نظر سطح تجهیزات و امکانات ارتقا یافته و با استفاده از برخی المان های خاص مانند جلوپنجره ای متفاوت با سایر محصولات کیا، میتوان آن را یک سدان لوکس به حساب آورد.

 

 

کیا کادنزا 2017 - ۲۰۱۷ Cadenza

 

 

ظاهر کادنزا همه چیز آن نیست. این سدان چهار چرخ متحرک فول سایز از یک موتور ۳٫۳ لیتری V6 با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و ۲۵۳ فوت پوند گشتاور بهره میبرد. قدرت این موتور از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل میشود. البته این موتور نسبت به مدل ۲۰۱۶ افزایش قدرت و گشتاور چندانی نداشته ولی مصرف سوخت آن کمتر شده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۹٫۸ لیتر در صد کیلومتر است که کمتر از هیوندای آزرا ۲۰۱۷ و شورلت ایمپالا ۲۰۱۷ اما بیشتر از بیوک لاکراس ۲۰۱۷ میباشد.

 

 

کیا کادنزا 2017 - ۲۰۱۷ Cadenza

 

 

 

کادنزای ۲۰۱۷ وزنی بین ۳۶۰۰ تا ۳۸۰۰ پوند دارد و در جلو از تعلیق مک فرسون و در عقب از نوع چند میله ای استفاده کرده و کمک فنرهای آن برای رانندگی نرم تنظیم شده اند. این سیستم تعلیق موجب شده پستی و بلندی ها سرنشینان را در جاده های خشن و حتی در تقاطع هایی مانند خطوط راه آهن نیز آزرده نکند. برای داشتن احساس لاکچری بیشتر فنرهای پیچشی ۳۵ درصد سخت تر شده اند و این درحالی است که وزن ساختار خودرو نیز کمتر شده است. البته این فنرهای سخت تر بدان معنی نیست که کادنزا در پیچ ها همانند خودروهای اسپرت عمل میکند. در پیچ های تند و با سرعت زیاد نیروی گریز از مرکز کاملا به سرنشینان فشار وارد میکند. البته برای اینکه این حالت تا حدودی جبران شود کیا ECU 16 بیتی را با نمونه ۳۲ بیتی تعویض کرده و از طرف دیگر اسکلت فرمان را به جای فولاد از آلومینیوم انتخاب کرده از پردازش بهتر و انتقال نیرو به چرخ های جلو از یک سو و فرمان سبک تر از سوی دیگر کنترل خودرو در پیچ ها را تسهیل نماید.

 

 

کیا کادنزا 2017 - ۲۰۱۷ Cadenza

 

 

کیا کادنزا همانند اغلب محصولات کیا و هیوندای دارای چهار حالت رانندگی است که توسط یک سلکتور که در کنار اهرم تعویض دنده قرار دارد انتخاب میشوند. با استارت خودرو، حالت رانندگی به طور پیشفرض بر روی کامفورت قرار میگیرد و با فشار دادن این سلکتور میتوان حالت های اکو، اسپرت و اسمارت را انتخاب نمود. در هر کدام از آنها فرمان پذیری و تعویض دنده متناسب با حالت رانندگی تغییر میکند.

 

 

کیا کادنزا 2017 - ۲۰۱۷ Cadenza

 

 

حالت اسمارت یا هوشمند با بررسی رفتارهای راننده فرمان پذیری و تعویض دنده را برحسب نحوه رانندگی شما تنظیم میکند. در حالت های اکو و کامفورت خلاصی فرمان بیشتر شده و پدال گاز نرم تر میشود. اما پیشنهاد ما حالت اسپرت است که در آن فرمان اندکی سفت تر شده، تعویض دنده سریع تر انجام شده و تمام ۲۹۰ اسب بخار قدرت موتور بکار گرفته میشود.

 

 

کیا کادنزا 2017 - ۲۰۱۷ Cadenza

 

 

گیربکس کادنزا به طرز شگفت آوری خوب عمل میکند. تعویض این هشت دنده بسیار نرم بوده و بدون جلب توجه انجام میشود. همچنین شما میتوانید این کار را با استفاده از پدال های پشت فرمان انجام داده یا آن را به عهده خود گیربکس بگذارید. یکی از افتخارات کیا موتورز این است که گیربکس کادنزا به جای استفاده از مارک های معروفی مثل ZF یا آیسین حاصل مطالعات و طراحی مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در کره است.

 

 

کیا کادنزا 2017 - ۲۰۱۷ Cadenza

 

 

یکی از ویژگی های خوب کادنزا ۲۰۱۷ سیستم کروز کنترل تطبیقی آن است. در یکی از مسیرها که محدودیت سرعت ۵۵ مایل در ساعت وجود داشت ما سرعت را بر همین مقدار تنظیم کردیم و اندکی جلوتر پس از روبرو شدن با ترافیک سنگین تر با فشردن پدال ترمز سرعت خودرو به ۲۵ مایل بر ساعت رسید و پس از اینکه ترافیک رفع شد سرعت دوباره بدون نیاز به فشردن مجدد گاز به همان ۵۵ مایل بر ساعت بازگشت. البته این سیستم در رده های میانی و بالایی تجهیزاتی کادنزا قابل دسترسی است و در مدل پایه چنین قابلیتی وجود ندارد.

 

 

کیا کادنزا 2017 - ۲۰۱۷ Cadenza

 

 

بدیهی است که در خودروهای لوکس فقط رانندگی نرم نیست که کفایت میکند. این خودروها به کابینی شیک و مملو از تجهیزات نیز نیاز دارند. اتومبیلی که ما آن را تست کردیم نسخه لیمیتد کادنزا ۲۰۱۷ بود که از نمایشگاه سربالا با قابلیت نمایش حداکثر سرعت مجاز، سرعت فعلی و نقشه مسیر سود میبرد. کابین کادنزا در نهایت سکوت ممکن به سر برده و حداقل تا سرعت های کمتر از ۶۵ مایل بر ساعت کمترین صدا از جاده به آن منتقل نمیشود. صندلی ها از چرم ناپا پوشیده شده و مجهز به تهویه مطبوع میباشد.

 

 

کیا کادنزا 2017 - ۲۰۱۷ Cadenza

 

 

اما سکوت حاکم بر کابین تمام ضعف های آن را نمیپوشاند. تعداد دکمه ها در کنسول وسط و جلو و روی فرمان بیش از میزان متداول در چنین خودروهایی است و صفحه نمایش ۸ اینچی آن با وجود ارتقا صورت گرفته هنوز از پردازش چندان سریعی بهره مند نیست. البته در صورتی که نخواهید از سیستم ناوبری داخل خودرو استفاده کنید امکان اتصال به گوشی از طریق اپل کارپلی و اندروید اتو نیز فراهم شده است.

 

 

کیا کادنزا 2017 - ۲۰۱۷ Cadenza

 

 

کیا در هدف خود مبنی بر ارائه محصولی با امکانات بیشتر و قیمت کمتر موفق بوده است. با وجود اینکه قیمت کادنزا ۲۰۱۷ که فروش آن از پایان اکتبر آغاز میشود هنوز رسما اعلام نشده اما مدیران کیا اعلام کرده اند که قیمت پایه آن کمتر از ۳۲ هزار دلار میباشد که در این صورت از کادنزای ۲۰۱۶ ارزان تر خواهد بود. در کل باید گفت کیا کادنزا ۲۰۱۷ اتومبیلی است که میتواند برای رقبای آسیایی، اروپایی و آمریکایی خود عرض اندام کند.


 

  

 


 

منبع :   دنیای خودرو

با ما همراه باشید ...

 

Telegram  ّFollow us on Instagram  ّFollow us on Linked-in  Follow us on Google plus  ّFollow us on facebook

دسته بندی محصولات
عضویت در خبر نامه
ایمیل  
شماره موبایل
 
 
عضویت انصراف از عضویت
LiveZilla Live Help