چهار شنبه 10 شهریور 1395

سیتروئن سی اکسپرینس ، سورپرایز دقیقه نود نمایشگاه پاریس

این خودرو که سی اکسپرینس (CXperience) نام دارد در قالب یک سدان طراحی شده که شاید بتوان آن را رقیبی برای آئودی A7 دانست.

 

 

این خودرو که سی اکسپرینس (CXperience) نام دارد در قالب یک سدان طراحی شده که شاید بتوان آن را رقیبی برای آئودی A7 دانست.

 
 

در آستانه برگزاری نمایشگاه پاریس، انتشار تصاویری از کانسپت جدید سیتروئن با ظاهری عجیب و غریب که قرار است در این نمایشگاه به طور رسمی رونمایی شود تبدیل به یک بمب خبری شده است. این خودرو که سی اکسپرینس (CXperience) نام دارد در قالب یک سدان طراحی شده که شاید بتوان آن را رقیبی برای آئودی A7 دانست.

 

 

سیتروئن سی اکسپرینس (CXperience)

 

 

انتهای این کانسپت به شکل فست بک بوده و از ارتفاعی کم در کنار پهنایی عریض برخوردار است. چرخ های بزرگ ۲۲ اینچی با طراحی خاص به همراه بدنه ای با حجم های نرم و مواج می‌تواند مفهوم جدیدی که سیتروئن در آینده مدنظر دارد را نمایان کند.

 

 

سیتروئن سی اکسپرینس (CXperience)

 

 

اگر بخواهیم در ویژگی های طراحی سی اکسپرینس ریزتر شویم می‌توان به دو فلپ قرار گرفته در سپر جلو اشاره کرد که احتمالا در سرعت های بالا باز شده و ویژگی های آئرودینامیکی را بهبود می‌بخشند. البته استفاده از قطعات آئرودینامیکی مخفی شده در بدنه اتومبیل ابتکار جدیدی نبوده و مدت هاست توسط سایر خودروسازان به کار گرفته می‌شود. جلوپنجره مثل سایر مدل های سیتروئن در وسط به نشان این شرکت ختم می‌شود اما در طرفین به دو نوار LED باریک می‌رسد که چراغ های روشنایی روز هستند و سه پروژکتور LED که در دو طرف سپر قرار دارند احتمالا نقش چراغ های جلو را ایفا می‌کنند. این مشابه ترکیبی است که سیتروئن در C3 جدید نیز به کار گرفته است.

 

 

سیتروئن سی اکسپرینس (CXperience)

 

 

در طراحی داخلی سادگی خاصی به چشم می‌خورد. داشبورد تشکیل شده از یک پوشش زرد رنگ در میان که توسط دو پنل چوبی مانند ساندویچ در بر گرفته شده و این ترکیب تا روی درب ها نیز ادامه یافته است. یک صفحه نمایش بزرگ مستطیلی در وسط کابین جلب توجه می‌کند و علاوه بر آن دو مانیتور کوچک تر در جلوی پنل درب ها قرار گرفته اند که احتمالا تصاویر ارسالی از دوربین های طرفین اتومبیل را نمایش می‌دهند. فرمان سی اکسپرینس به صورت تک پره است که شاید الهام گرفته از فرمان DS کلاسیک باشد.

 

 

سیتروئن سی اکسپرینس (CXperience)

 

 

اما پیشرانه این کانسپت نیز داستان خاص خود را دارد. یک موتور احتراق داخلی بر روی محور جلو نصب شده و در بین دو محور یک موتور الکتریکی به همراه گیربکس هشت دنده اتوماتیک قرار دارد و محور عقب نیز موتور الکتریکی مختص به خود را دارد. مجموع این سه موتور توانی معادل ۳۰۰ اسب بخار را تولید خواهد کرد. با این حال سی اکسپرینس می‌تواند ۳۷ مایل را با اتکا به موتورهای الکتریکی خود طی کند.

 

 

سیتروئن سی اکسپرینس (CXperience)

 

 

در پایان باید گفت که کانپست سی اکسپرینس نقشه راه آینده سیتروئن خواهد بود و احتمالا رد پای آن را در طرح هایی که در دهه آینده میلادی ارائه می‌شود شاهد خواهیم بود. شاید سیتروئن در این مسیر بتواند سهمی از بازار خودروهای لوکس اسپرت نیز از آن خود کند.


 

  

 


 

منبع :    دنیای خودرو

آخرین اخبار فروشگاه

به نظر می‌رسد رقیب اصلی ب‌ام‌و اندکی تغییر کرده است. رقیب اصلی این برند باواریایی همیشه همسایه‌ی آلمانی خود یعنی مرسدس بنز بوده است؛ و درحالی‌که مرسدس هنوز هم رقیبی اصلی ب‌ام‌و است اما تازه‌واردی نیز به اندازه‌ی غول اشتوتگارتی ب‌ام‌و را هدف گرفته است.

با ما همراه باشید ...

 

Telegram  ّFollow us on Instagram  ّFollow us on Linked-in  Follow us on Google plus  ّFollow us on facebook

دسته بندی محصولات
عضویت در خبر نامه
ایمیل  
شماره موبایل
 
 
عضویت انصراف از عضویت
LiveZilla Live Help