دوشنبه 15 شهریور 1395

ام‌جی GS در برابر رنو کجار و نیسان قشقایی

کراس اوورهای بنزینی برای کسانی که خواهان یک شاسی‌بلند کاربردی هستند گزینه‌ی اول نیست اما برای افرادی که مسافرت‌های زیادی ندارند این گروه از خودروهای کوچک شده و دوستدار خانواده می‌توانند مؤثرترین راه برای داشتن یک 4×4 جذاب باشد.

 

 

کراس اوورهای بنزینی برای کسانی که خواهان یک شاسی‌بلند کاربردی هستند گزینه‌ی اول نیست اما برای افرادی که مسافرت‌های زیادی ندارند این گروه از خودروهای کوچک شده و دوستدار خانواده می‌توانند مؤثرترین راه برای داشتن یک 4×4 جذاب باشد.

 

 

MG GS vs Renault Kadjar vs Nissan Qashqai 01

 

عموماً یک کراس اوور بنزینی ارزان‌تر از نسخه‌ی دیزلی است اگرچه که GS حاضر در تست نسخه‌ی دیزلی ندارد. ام‌جی GS تنها با پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری توربو در دسترس است اما در برابر پولی که می‌پردازید تجهیزات زیادی به دست می‌آورید. مدل فول آپشن Exclusive با بهای 20995 پوند دارای گیربکس دوکلاچه است.

 

 

MG GS vs Renault Kadjar vs Nissan Qashqai 02

 

ما طرفدار پر و پا قرص رنو کجار هستیم. اگرچه که مدل TCe 130 حاضر در این مقایسه در مقایسه با GS توان کمتری دارد اما پکیج قابل‌اعتنا را ارائه می‌کند. شاسی و پیشرانه‌های این خودرو با نیسان قشقایی یکسان است. قشقایی در این مقایسه از پیشرانه بنزینی 1.2 لیتری توربو استفاده می‌کند.

 

 

MG GS vs Renault Kadjar vs Nissan Qashqai

 

این سه خودرو 800 پوند اختلاف بها دارند. با این تفاسیر کدام‌یک انتخاب بهتری محسوب می‌شود؟

 

 

شاخ‌به‌شاخ

 

 

ظاهر خودرو
در نمای جلو دیدن اینکه GS از ترکیب طراحی دو رقیب دیگر سود برده آسان است. چراغ‌ها و جلوپنجره‌ی این خودرو بسیار شبیه کجار است درحالی‌که طراحی چراغ‌های روز روشن، خیز کاپوت و جزئیات پلاستیکی سپر به یاد آورنده‌ی قشقایی هستند. نتیجه کلی قابل‌قبول است و شاهد کراس اووری با ظاهر اروپایی هستیم.

 

 

MG GS vs Renault Kadjar vs Nissan Qashqai 03


شرایط مطلوب
ام‌جی تاریخچه‌ی پروپیمانی دارد اما هم‌اکنون تحت تملک شرکت چینی سایک موتور است. پس از چندی غیبت در بازار انگلستان و بدون وجود مدل‌های زیاد، ام‌جی کاری سخت در برابر رقبای قدرتمند خود و به ویژه ایجاد تصویری ممتاز از خود دارد.کیفیت
درحالی‌که پلاستیک‌های بکار رفته در کابین GS خوب هستند اما حس لامسه‌ای جالب کابین کجار را ندارد.GS حاضر در تست همچنین بوی چسب را نیز به مشام می‌رساند. حداقل سیستم اطلاعات سرگرمی باعث بهبود فضای کابین شده و نسبت به سایر بخش‌های نه‌چندان قابل‌توجه کابین حس بهتری ایجاد می‌کند.



قضاوت نهایی

 

 

رتبه‌ی اول: رنو کجار
این یک پیروزی متقاعدکننده برای رنو کجار است و اگرچه که پیشرانه TCe 130 نسبتاً قدرتمند ظاهر می‌شود اما در پسِ نسخه‌ی کم‌مصرف 1.5 لیتری dCi قرار دارد. سواری کجار خوب است و بیشتری کاربرد را دارد و از آن طرف بهای آن ارزان‌تر از همه بوده و کم‌هزینه‌ترین سواری را دارد.

 

 

 

 رتبه‌ی دوم: نیسان قشقایی
قشقایی هنوز هم رقیبی سفت‌وسخت و قابل‌اعتنا در این کراس است و ظاهری زیبا را به عنوان یک کراس اوور ارائه می‌کند؛ اما در بحث کارایی، کاربردی بودن و تجهیزات از رنو عقب‌تر است. به علاوه بهای آن نسبت به کجار بالاتر بوده و کابینش نیز در مقایسه با پسرعموی خود در سطح پایین‌تری قرار دارد.



Nissan Qashqai


رتبه‌ی سوم: ام‌جی GS
یک کراس اوور خوب باید در همه‌ی زمینه‌ها قوی عمل کند و لیست تجهیزات بلندبالا، قابلیت ابتیاع و سرعت برجسته‌ی GS برای پیروزی این خودرو در برابر رقبا کافی نیستند. مشکلات مربوط به کیفیت کابین، راندمان ضعیف و استهلاک زیاد این خودرو باعث تنزل رتبه‌ی GS می‌شوند. شاسی خودرو نیز راحتی و آسایش کمتری نسبت به رقبا دارد. مدل مجهز به گیربکس دستی 1500 پوند ارزان‌تر است اما همین امر نیز نمی‌تواند باعث بهبود جایگاه آن شود.


MG GS

 

 

دیگر گزینه در این کلاس

پژو 3008 پیورتک 1.2
قیمت: 20500 پوند (تخمینی)
پیشرانه: 3 سیلندر 1.2 لیتری 128 اسب بخاری

 

 

Peugeot-3008-2017-GT-01

 

در مقایسه با نسل قبلی،3008 جدید بسیار شیک‌تر است. تناسبات طراحی معمول‌تری داشته و کابین آن نیز جذاب است. صندوق بار 520 لیتری و پیشرانه‌ی 128 اسب بخاری به این معنی است که کجار رقیب سرسختی پیش رو دارد.


 

  

 


 

منبع :    پدال

با ما همراه باشید ...

 

Telegram  ّFollow us on Instagram  ّFollow us on Linked-in  Follow us on Google plus  ّFollow us on facebook

دسته بندی محصولات
عضویت در خبر نامه
ایمیل  
شماره موبایل
 
 
عضویت انصراف از عضویت
LiveZilla Live Help