سه شنبه 08 مهر 1393

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همکاری‌های خارجی ایران‌خودرو مونتاژکاری نیست

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو همکاری‌های خارجی ایران خودرو به صورت مونتاژکاری نخواهد بود و به صورتی برنامه‌ریزی شده که به ارتقای قطعه سازان و معرفی برند ایران خودرو به بازارهای جهانی بیانجامد.


 

 

هاشم یکه زارع در دیدار با جمعی از مسوولان شهرستانهای شهریار،‌ قدس و ملارد گفت: برنامه تولید ابلاغ شده از سوی وزارت صنعت برای امسال 600 هزار دستگاه است که تولید در شش ماه سپری شده از سال جاری با افزایش بیش از دو برابری در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته به 275 هزار دستگاه خودرو رسیده است.

 

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تولید و خروج از وابستگی به منابع نفتی و نام گذاری سالهای اخیر با ماهیت تولید و اقتصاد تاکید کرد: ما باید باور داشته باشیم که راه نجات اقتصاد کشور تولید با کیفیت و تکنولوژی بالا است که امکان صادرات به کشورهای مختلف را داشته باشد.

 

یکه زارع خودروسازی موتور محرک صنایع کشور خواند و گفت: در سالهای 70 فعالیتهای خوبی در صنعت خودرو صورت گرفته ولی بعد از این دهه خودروسازی نتوانست به جایگاه واقعی خود دست یافته و رشد مناسبی داشته باشد.

 

‌مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: هدف ما این است که با توجه و حمایت مسوولان و دولت مردان خودروسازی ایران را توسعه دهیم و به وضعیت مطلوبی برسانیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بحران تولید را پشت سرگذاشته‌ایم و با تولید روزانه 2400 دستگاه خودروی کامل و بدون کسری دغدغه ای در این زمینه نداشته و هدفمان ارتقا و توسعه محصولات، افزایش کیفیت محصول و خدمات پس از فروش آن و تولید صادرات محور است.

 

یکه زارع مبنای همکاری با شرکای خارجی را کسب منافع مشترک و ارتقای قطعه سازان داخلی دانست.

 

در ادامه این دیدار حسین گروسی - نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس - ضمن اشاره به دستاوردهای اخیر ایران خودرو گفت: درایت مدیریت فعلی ایران خودرو منجربه خروج این شرکت از بحران و بازگشت روند عادی تولید شد.

 

وی افزود: در سال 2011 تعداد یک میلیون و 600 هزار خودرو در ایران تولید شد که البته بخش زیادی از آن به صورت واردات سی.کی.دی و مونتاژ بود. با مشکلاتی که از ابتدای سال 90 گریبان‌گیر صنعت کشور شد، این تعداد به کم تر از نصف کاهش پیدا کرد.

 

گروسی تصریح کرد: با تولید 600 هزار دستگاه تا پایان سال توسط ایران خودرو و همین میزان توسط سایر خودروسازان، جایگاه قبلی ایران در تولید خودرو احیا خواهد شد.

 

او درعین حال تاکید کرد: شرکت ایران خودرو کل تولید خود را بدون اتکا به منابع خارجی و به صورت کاملا مستقل انجام می دهد.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی از برخی انتقادات نسبت به صنعت خودرو توسط برخی نمایندگان مجلس انتقاد کرد و گفت: با توجه به عدم اشراف به مشکلات حوزه صنعت اظهاراتی بیان می شود که ممکن است آسیب‌های میلیاردی به صنایع کشور وارد کند که این موضوع برخلاف سیاستهای کلی نظام و بحث حمایت از تولید داخل است.

 

گروسی به جانمایی صنعتی و واقعی صنایع در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در منطقه شهریار، قدس و ملارد واحدهای صنعتی زیادی در ارتباط با خودروسازی فعالیت می کنند که با تکنولوژی بالا و به دور از آلایندگی هستند.

 

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن این منطقه به ایران خودرو و کم بودن هزینه‌های حمل و لجستیک، آمادگی گسترش همکاری به ویژه در بخش قطعه سازی با ایران خودرو را داریم.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین به توسعه ارتباط مراکز صنعتی با دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید آموزش در دانشگاه ها با نیاز صنایع کشور همسو باشد و از اتلاف منابع علمی کشور جلوگیری شود.

 

 

 


 


 

منبع: ایسنا


 

آخرین اخبار فروشگاه

به نظر می‌رسد رقیب اصلی ب‌ام‌و اندکی تغییر کرده است. رقیب اصلی این برند باواریایی همیشه همسایه‌ی آلمانی خود یعنی مرسدس بنز بوده است؛ و درحالی‌که مرسدس هنوز هم رقیبی اصلی ب‌ام‌و است اما تازه‌واردی نیز به اندازه‌ی غول اشتوتگارتی ب‌ام‌و را هدف گرفته است.

با ما همراه باشید ...

 

Telegram  ّFollow us on Instagram  ّFollow us on Linked-in  Follow us on Google plus  ّFollow us on facebook

دسته بندی محصولات
عضویت در خبر نامه
ایمیل  
شماره موبایل
 
 
عضویت انصراف از عضویت
LiveZilla Live Help