عیب یابی در مجموعه سیستم ترمز

در
دسته بندی ها: دانشنامه لنت خودرو

عیب یابی در مجموعه سیستم ترمز

بلبرینگ چرخ

   – بدون ایراد کار می کند یا معیوب است.

 توپی چرخ

 – تمیز و براق باشد.

 – خوردگی لبه­ های جانبی اندازه­ گیری شود.

 – آسیب دیدگی ها بررسی شوند.

 – با استفاده از مواد غیر جامد از زنگ زدگی و خوردگی محافظت شود.

مهره محور

  – از نظر استحکام و امنیت بررسی شود.

 رزوه پیچ چرخ

  – آسیب دیدگی ها بررسی شوند.

  – آیا به راحتی می توان پیچ و مهره را با دست باز کرد.

عیب یابی در مجموعه سیستم ترمز

طبق

 – در صورت خوردگی یا لق بودن تعویض شود.

 

توجه

 سته به نوع طراحی محور، تشخیص لق­شدگی غیر مجاز می­تواند کاری دشوار باشد.


عیب یابی در مجموعه سیستم ترمز

 سیبک

  از نظر:

     – لق بودن مفصل

     – آچارکشی مفصل­ها

     – کنترل لاستیک در آب­بندها

     – فرسودگی و نشتی

  بررسی شود.


عیب یابی در مجموعه سیستم ترمز

کالیپر ترمز

 پیستون

 – نشتی یا تراوش        مایعات

 – روان کار کردن

 گردگیر

 – نشت مایعات و          فرسودگی

پوسته کالیپر

 – آسیب دیدگی و         زنگ زدگی

 اجزا فنری و کشویی

 – نرم و روان کار کردن

 – عایق بودن


عیب یابی در مجموعه سیستم ترمز

لوله یا شیلنگ ترمز

  از نظر:

     – نشت مایعات، فرسودگی، آثار ساییدگی و خراش

     – قطر داخلی (متورم شدن)

     – اتصالات پیچی

     – بیشینه عمر مفید

  بررسی شود.


عیب یابی در مجموعه سیستم ترمز

کمک فنر

  از نظر:

     – نشت مایعات (چکه کردن روغن)

     – آزمایش کارایی کمک فنر

     – شکستگی

     – نگهدارنده کمک فنر

     – محکم کردن

  بررسی شود.

توجه

  تغییرات در شاسی خودرو (کم کردن ارتفاع خودرو) کارایی و روان بودن سیستم ترمز را تحت تاثیر قرار می­دهد و در بررسی و تشخیص ایرادات و نحوه تعویض قطعات مجموعه ترمز باید مد نظر قرار گیرد.


عیب یابی در مجموعه سیستم ترمز

پولوس

    از نظر:

    – فرسودگی و نشت مایعات

   بررسی شود.